fredag 27 mars 2009

hoppas

Att denna dag är en bättre dag för både Åsa och mig.
igår var den dagen då all jäkelskap blev till.
dom kom igår och skulle montera in ett elmätar skåp i klädkammaren.
kl 7.30 kom dom och fixade men just hos mig var det fel på en kabel så han snabbkopplade så
jag åtminstone kunde använda spisen så barnen kunde få lunch. ja det var ju snällt.
så skulle han komma tillbaka med en ny kabel.
Men, grejen var att det var bara ugnen och kyl o frys som funkade.
ja vi klarade oss under dagen men när kl blev 16 så hade dom inte kommit tillbaka.
mina egna ungar hade kommit hem dom kunde inte använda sina rum för det fanns ingen el
i deras rum alltså ingen data :( . så jag ringde dessa telefonnr jag hade men ingen svarade
dom hade dragit hem. där stod jag med ett kök ingen lampor inga plattor inget som funkade
ungarna satt i mörkret i köket med en varsin lapstop för 2 uttag funkade i köket.
ingen mat alltså det blev pizza.
min hemtelefon funkade inte för den behöver el och den sitter i köket så jag fick dra ut kontakten i hallen så jag kunde ringa på kvällen.
Sebastian drog en kabel från köket så han kunde få lyse innan han gick o la sig.
Linnea satt med ljus i sitt rum o glodde in i väggen . ja det var den underbara kvällen.

Åsa hade lika tur hon som fick översvämmning i badrummet och jouren vägrade komma
så hon fick ligga o knäskura golvet och och pådrog sig en sträckning på det suck!

Hallå min angel som skulle skydda oss från allt ont var blev du av ?

bättre lycka idag hoppas jag

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha ja de va en underbar dag. Idag gick jag upp med de andra benet.Gjorde vi något fel med änglarna eller?Kram/ Åsa

Anonym sa...

men jisses vilken dag!
hoppas det blir bra idag!
Om inte annat kan du jo se det så att du sparat en jäkla massa ström? kanske ingen ide att stänga ned på lördag igen , datan o så? ungarna blir väl galna då!!!

//Monica
Översvämmning? Åsa säger aldrig nåt som vanligt :/

Anonym sa...

Monica // var det