fredag 1 januari 2010

1/1 2010

Det blev ett hårt uppvaknande i morse kl 6.30.
Då ringde grannen på nedre botten på hos mig o var gråtfärdig, hon hade legat o sovit
efter att ha kommit hem kl 5.00 på morgonen då hörde hon några ungdomar utanför,
utan förvarning så krossar dom båda sovrums rutorna. hon vågade inte titta efter
utan sprang upp i morgonrock o ringde på hos mig så jag fick ringa larmtjänst.
Nedrans skitungar kliver upp i snövallen för o krossa någon annans rutor.
vi blev sittandes hos henne några timmar för o vänta in polis, när dom kommer
så får vi höra att även annan dam i 77 : an har råkat ut för samma sak fast köksfönsterna.
Nu är man lite trött o får kanske gå vila lite.
Igår blev en lugn kväll som tur var 1 öl drack jag o vi låg i soffan o tittade på tv medan Ängla
hängde med tungan varje gång det smällde annars var hon ganska lugn men väldigt nödig i morse
för hon vägrade gå ut igår. hoppas ni får ett gott nytt år 2010 kram

2 kommentarer:

Monica sa...

det samma till er!!
Fan va jävla skitungar ! dom har säkert föräldrar som inte uppfostrat dom!!

Kerstin: sa...

Det var ingen rolig början på året. Hemskt att sånt ska behöva hända! Hoppas att året fortsätter bättre. Va jobbigt för Ängla att vara så rädd för raketer. Min förra cavalier gömde sej i badkaret på nyårsafton. Alfons bryr sej inte nåt alls.