torsdag 7 januari 2010

nytt år nya möjligheter

Idag börjar jag jobba efter att ha turen att vara ledig alla mellandagar.

Men det känns inte jobbigt utan kul för att dom 2 nya barnen börjar idag o ett annat ska jag ha

invänjning med .det innebär dubbla lönen jippii. i februari får jag in en liten till

det är ju bra med tanke på att det är barn som går ner i tid och så äntligen lite mer i kassan.

så nu kommer man vara trött på kvällarna efter allt liv på dagarna men det gör inget,

jag är så nöjd ska inte klaga på jobbet, man har det faktiskt bra, slipper åka iväg på morgon

ungarna vet var dom har en, hunden behöver inte vara ensam. man kan förbereda middag

lägga in en maskin tvätt.

Nackdelen är att vi kan inte ta ledigt hur som helst när vi ska göra bankärenden el. sjukbesök

med våra egna barn, Det är då det är tur att man har en underbar kollega som ställer upp; ).

2 kommentarer:

Monica sa...

skönt att du fått flera ungar ;) och jag håller med en underbar kollega har du ;) tur ni finns

Kerstin: sa...

Skönt att komma igång med jobbet igen. Jag började också jobba idag. Har flyttat en kort bit, 500 m bara. Hem till han som varit min särbo i snart 11 år. Vissa behöver betänketid, det gäller att skynda långsamt:-)